100 days without sugar challenge

| in Everyday
Ni vet att jag denna veckan och en vecka framöver ska hålla mig borta från allt som har med sötsaker att göra, men efter att ha läst ett inlägg på Ellens blogg har jag blivit inspirerad till denna challenge. 100 dagar utan socker i form av att vara utan sötsaker så som godis, chips, kakor, choklad, läsk etc, försöka dra ner på vit pasta, vitt mjöl och vitt bröd och istället försöka ersätta dessa livsmedel med fullkornsmjöl, fullkorns pasta och grovt bröd. Hur bra låter inte denna challange?! Hon har skapat en hashtag på instagram som heter #FITSPOORATIONCHALLENGE för att alla ska kunna inspirera varandra.
Let's do this!

Sanna Preifelt

Bra, så länge det är hälsosamt och inte blir någon typ av tvång eller en osund inställning till mat så :)

Sv, Tack så hemskt mycket för fina ord :) Jag har nu gått ihop med Designa Din Blogg, så mina tips dyker upp där istället. Dock har det vart dålig kvalitet på många av videosarna så jag ska göra om dem som inte är speciellt bra :) Är det några specifika tips som du brukade kolla? Så kan jag lägga upp dem så fort som möjligt menar jag!

Svar: Nej precis, men jag har föräldrar som skulle säga till mig om jag blev FÖR extrem och det är jag glad för! :)
De tipsen jag brukar kolla är hur man lägger skugga bakom content och side, hur man delar in kategorierna i små underkategorier (som jag gjort på min blogg), hur man delar in arkivet, hur man flyttar upp menyn så den ligger i samma höjd som headern och även hur man lägger in ett eget typsnitt i rubriken samt i side.
Det jag inte verkar hitta någonstans, eller som är väldigt svårt att hitta är hur man lägger in ett eget typsnitt, som inte finns installerat på alla datorer, i ett enskilt ord i ett inlägg. Bara ett litet tips som man skulle kunna lägga upp också! (Kommer inte ihåg om du filmat det eller inte...) :)
Olivia Hörvallius


2014-03-20 | 11:17:49
URL: http://sannasrum.se




Emma

Har försökt med sådana där utmaningar förut men har alltid gett upp efter några dagar, har du några tips att ge?

och sen så har jag precis börjat blogga, har du några tips till en ny bloggare? :)

Svar: Hej!Jag vet inte om du såg mitt inlägg om utmaningen, men det ligger i alla fall uppe och har gjort det i några dagar.
Vad det gäller tips till nya bloggare kan jag bara säga att det är att kämpa på! Jag är inte själv en så stor bloggare, men i slutändan handlar det egentligen om vad man själv känner. En grej som är viktig att tänka på är det du skriver. Skulle du kunna läsa din egen blogg? Om inte så kanske du ska fundera på varför. Så länge du inte är nöjd med den kan du vara rätt säker på att folk kommer märka det.

Kram
Olivia Hörvallius


2014-03-21 | 20:36:52
URL: http://baraholm.blogg.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: