Rhodes

| in Around The World
Lite bilder från när vi var på Rohdos i juni månad och firade mormors 70-årsdag.
Dessa bilder är tagna i Lindos på mormors födelsedag då hon jättegärna ville dit, och eftersom det var hennes födelsedag var det bara att åka.
Det var så himla fint med alla vackra hus och utsikten från där vi satt och fikade och åt lunch var out standing! Vi hade hyrt en bil och kunde därför stanna på vägen så vi stannade och tog lite bilder på håll över Lindos. Så himla vackert!
Vi fick även rida på åsnor som gick upp för trappor och kullersten genom Lindos stad och upp till ruinen. Det var hur läskigt som helst och man trodde åsnan skulle tippa åt sidan varje gång den tog ett steg. Morfar min satt även upp på en åsna (första bilden till vänster).
Jag kan ju säga att ingen trodde att vi skulle få se den gubben ridandes på en åsna efter allt han varit med om.
Att rida åsna var en upplevelse, men ingenting jag kommer göra igen tror jag. Tänk att de går där upp och ner flera gånger om dagen och bär på en massa turister. Hemskt egentligen, men nu är det gjort och det var som sagt väldigt väldigt läskigt!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: