Träning och balans i livet

| in Träning
Igår var jag på en väldigt intressant föreläsning som hette "Träning och balans i livet". Det var den föredetta bodybuildern Lennart Matikainen som höll i den. Eftersom att jag inte hade riktig koll på vad föreläsningen handlade om hade jag inte heller hunnit skaffa mig några stora förväntningar, men när jag väl var där och satt och lyssnade tog jag till mig väldigt mycket av det han sa. Det handlade inte så mycket om träning, utan mer om hur man får en balans i livet. Han berättade hur lusten till att träna och skador hängde ihop och hur viktigt det var att ta hand om sina relationer och inte bara fokusera på sig själv, även om man inte ska glömma bort sig själv.
Jag lärde mig väldigt mycket och det finns absolut grejer som han lärde oss som jag kommer ta med mig framöver! Jag köpte även en av hans böcker "Optimal styrketräning" som han skrivit tillsammans med bodybuildern Anders Granheim. Det är en bok på 1.2kg som bara handlar om träning och hälsa. Har än så länge bara skummat igenom den, men den verkar vara bra.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: