100 days challenge

| in Fitsporation
 
Igår skulle det ha varit den 100:e dagen på min "100 days without sugar challenge". Dock fullföljde jag ju inte utmaningen då jag mådde sämre av att hålla på med den än vad jag gjorde utan den. (Ett helt inlägg om det finns att hitta här.)
Det jag kämpar med varje dag, och som har blivit svårare under tiden på Gransnäs, är att minska mitt intag av socker och snabba kolhydrater. Jag vill minska intaget av snabba kolhydrater och jag vill inte äta godis varje dag eftersom att jag själv inte mår bra av det. Det är inte min kropp som behöver övertalas, utan min hjärna. Det är den svåraste biten av alla när det kommer till kost och träning. Jag vet att min kropp skulle kunna klara av nästan vad som helst, men det är min hjärna och min inställning det faller på tyvärr. Så är det hos nästan alla.
 
Även om det känns svårt och som att du aldrig skulle kunna klara av det så är det bara att fortsätta kämpa. Att hålla humöret uppe och om inte motivationen finns där är det bara att ligga i i alla fall för det kommer bli en förändring! Om inte fysiskt så psykiskt.
 

Bella Sundqvist

Åh den där bilden är så bra! Jag själv har otroligt svårt med mitt sockerberoende.. man måste verkligen kämpa!


2014-06-29 | 19:11:14
URL: http://bellasundqvist.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: