World Ringette Championships 2016

| in Träning
 
Förra veckan hände en riktigt rolig grej. Landslagstruppen publicerades i tisdags och på eftermiddagen fick jag ett samtal från en av tränarna som sa att jag kom med. Den 27 december är det där med äntligen dags för World Ringette Championships 2016 i Helsingfors, Finland!
Att jag har fått ännu en chans att spela ett VM är riktigt kul och att det redan gått 2 år sedan sist är helt otroligt. Tänk att tiden går så himla fort.
Förra gången var det North Bay, Kanada, som VM gick av stapeln i, men denna gången behöver vi inte resa lika långt. I år spelas VM som sagt i Helsingfors, Finland, men även om resvägen inte är så lång kommer det bli en resa värd att minnas. Säga vad man vill, men att spela ringette i FInland är rikigt jäklarns kul och en upplevelse i sig!
Förra gången Finland höll i ringette VM var 2010 och stämningen i hallen då var riktigt mäktig. Jag var där för att spela en skuggturnering med ett "All star-lag" från Sverige och kollade på när det dåvarande Svenska landslaget spelade. Jag kommer ihåg hur alla drömde om att en dag få chansen att spela VM, och nu sitter jag här, 5 år senare och ska få åka på den där resan. Den känslan är otroligt mäktig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: