SM-guld x2

| in Träning
Under helgen har det varit SM-slutspel i Husby Ishall med start i fredags. Så i fredags åkte vi upp till Kista för att spela semifinal mot Sollentuna i SRL. Matchen började inte så bra för oss och efter 2 perioder stod det 4-6. Men efter att ha fått en rejäl utskällning av våran coach samlade vi ihop oss och peppade varandra. Matchen slutade 9-7 till oss och därmed var vi vidare till finalen på söndagen.
Det är helt sjukt hur mycket mentalitet det är man spelar med. Första två peroderna var vi inte jätteglada och vi var bara några stycken som försökte peppa hela laget. När vi kom ut på planen igen i tredje var det som att gå ut i en helt annan match. Vi blev lite gladare och gav oss f*n på att vi skulle vinna, vilket vi till slut gjorde.
På lördagen var det dags för final mot Sollentuna, men denna gången var det i Ungdomsserien. Vi gick in för att vinna, men det gjorde även Sollentuna. Slutresultatet kommer jag inte ihåg, men vi vann i alla fall och blev där med Svenska Mästare i Ungdomsserien.
På söndagen väntade den viktigaste matchen. Ta mig inte fel, för alla matcher var superviktiga att vinna, men mötet mot Ulriksdals damer visste vi skulle bli något extra - och det blev det verkligen.
Det var jämnt in i sista minuten! Gjorde vi mål, så gjorde de mål och gjorde de mål, gjorde vi ett mål. Spänningen släppte aldrig under matchen och det var ett jäklarns tempo. När slutsignalen gick var jag så lycklig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Vi blev Svenska Mästare i SRL och vann med 8-9!
Så nu efter helgen sitter jag här hemma med ytterliggare två guldmedaljer i samlingen och det känns verkligen hur bar som helst! Vi har kämpat och slitit varje minut på planen och det har verkligen gett resultat. Nu är det två veckor kvar på is och sedan väntar barmarksträning inför nästa säsong och jag är mer taggad än någonsin!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: