Nationella prov..

| in Everyday
Det får bli en Instagram bild idag...
 
Hade första nationella provet idag i svenska, muntligt. Var sjukt nervös i början, men sen gick det bra. Det var inte lika farligt som jag hade föreställt mig. Jag trodde att det skulle vara himla svårt och att det skulle sluta med att jag inte skulle få ur mig ett enda ord, men det fungerade. Och det fungerade ganska bra. Man skulle i princip bara sammanfatta texten man får och sedan diskutera. Super enkelt! Om ni är osäkra, kolla då på denna filmen {klicka på länken "Delprov A: Tala, film" för att komma till filmen}. Det är precis så det går till, fast man förbereder sig innan.
 
Så alla 9:or där ute:

TA DET LUGNT! DET KOMMER GÅ HIMLA BRA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: