Back to school

| in Everyday
Sitter hemma framför datorn med en liten klump i magen. Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, men jag är nog både och. Det ska bli kul att börja i en ny skola med en ny klass och få nya lärare och nya vänner, men samtidigt känns det enormt läskigt.
Jag har gått samma väg till och från skolan i 10 års tid och nu helt plötsligt ska jag byta väg. Istället för att gå ska jag åka tåg och hinna byta tåg en gång innan jag är framme i Tumba.
Tumba... Staden och skolan jag ska gå i under de kommande 3 åren. Den skolan jag själv faktiskt valt att gå i. Det känns lite skrämmande att man satt där i våras och valde vad man ville göra och i vilken skola man ville gå i under de 3 kommande åren, men jag antar att det är en del av livet.
Kl. 14.00 idag kommer jag se min nya klass för första gången. Samtidigt som jag vill till Tumba, börja gymnasiet och njuta av livet som det är nu så kan jag inte hindra mig själv från att tänka "tänk att jag inte kommer få gå i samma klass som jag gick i på Eneskolan. Tänk att inte få gå på Eneskolan längre!", men that's life. Hur mycket jag än kommer sakna våran grymma klass på Ene så är det här ett nytt kapittel i våra liv. Det är nu det gäller, på allvar. Jag är 16 år, har 3 år kvar i skolan och allt är upp till mig. Det här är mitt nya liv!
 

Lovisa

Vad har du för kamera + när du redigerar dina bilder vart gör du det då och hur brukar du göra? sen när du tar rörelsebilder vad brukar du ha för inställning på kameran då?

Kram Lovisa! :)

Svar: Jag använder mig av min Nikon D5100 och har oftast objektivet Nikkor 50mm 1.4G. Hur jag redigerar mina bilder beror helt på hur bilden ser ut, men det mesta jag gör gör jag i Camera RAW då jag fotar i RAW-format (googla om du inte vet vad det är).I Photoshop brukar jag använda mig av Curves, Levels, Brightnes/Contrast, Solid Color och Photo Filter.
När jag fotar tex hockey beror mycket på hur ljuset i ishallen är. Eftersom att det inte är naturligt ljus, utan lampor skulle jag egentligen behöva ett objektiv med en mycket större bländare än vad jag har (använder Nikkor 55-300mm som har en bländare på max 4.5 eller 5 om jag inte minns fel) men ha en kort slutartid och höj ISO så mycket som det behövs för att du ska kunna använda en kort och bra slutartid.

Xx Olivia
Olivia Hörvallius


2013-08-20 | 10:29:00
URL: http://lovisaketerlins.blogg.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: